De prin cărţi adunate

Părintele Arsenie Boca, Despre Îndumnezeirea omului prin Har

“[…] Că dacă s-ar fi smerit Adam şi ar fi ascultat de Dumnezeu şi ar fi păzit porunca de la început, n-ar fi căzut. Dar şi după ce s-a urâţit, Dumnezeu i-a dat prilej de a se pocăi şi de a fi miluit, însă grumazul lui a rămas ţeapăn. Şi a venit Dumenzeu zicând: <<Adame, unde eşti?>> , adică: <<De la ce slavă, la ce ruşine ai coborât?>> Şi apoi îl întreabă: <<De ce ai păcătuit? De ce ai călcat porunca?>> Prin aceasta îl îndemna anume să spună <<Iartă-mă!>> Dar unde se aude <<Iartă-mă!>>? Nicăieri nu se vede smerenie; Nicăieri pocăinţă. Ci dimpotrivă răspunde: <<Femeia pe care Tu mi-ai dat-o>>. Nu zice <<Femeia şi-a râs de mine>>, ci: <<Femeia pe care Tu mi-ai dat-o>>, ca şi când ar zice: <<Nenorocirea ce Tu mi-ai adus-o pe cap >>. Căci aşa se întâmplă, fraţilor, când omul nu suportă să se învinovăţească pe sine: nu se fereşte să pună vina pe Dumnezeu Însuşi. “

~ de nihilsineDeo pe August 10, 2008.

Lasă un răspuns

 
