Astăzi…

Cântarea Sfintei Cruci

Astăzi voiesc  a-ţi aduce

Laudă, Sfinţită Cruce.

Cântând cu cântare dulce:

Bucură-te, Sfântă Cruce!

Bucură-te, Semn Ceresc,

Cruce, steag împărătesc.

Bucură-te, armă Sfântă

Bucură-te, lumea-ţi cântă.

Bucură-te, bucurie

Celor din călătorie.

Bucură-te, Sfântă armă

Care pe vrăjmaşi îi sfarmă.

Bucură-te, armă tare

Călătorilor pre mare.

Bucură-te, şi eu ţie

Cânt astăzi cu veselie.

Astăzi ţie ţi se închină

Al meu trup făcut din tină.

Că pe tine când te fac

De toată năluca scap.

Scap de vrăjmaşii cumpliţi

Ce sunt cu mine-nvrăjbiţi.

Când te am eu păzitoare

Şi bună / casei străjuitoare.

Atunci iară un vrăjmaş

N-are la mine lăcaş

Şi se scutură şi piere

De nespusa ta putere.

Tu eşti a mea mângâiere

Tu, cruce, a mea putere.

Tu eşti povăţuitoare,

Tu la rai îndreptătoare.

Tu minuni mari ai făcut,

De demult de la-nceput

Toate le-ai îndulcit,

Ca mierea le-ai întocmit.

Tu marea Roşie încă

Pe cât este de adâncă

În două ai despărţit

O, cruce, lemn fericit

Tu pre cer te-ai arătat

Creştinului împărat

Din stele alcătuită

O, cruce preafericită.

Având împrejur scrisoare

Cum că eşti biruitoare

Tu, Cruce fiind purtată

Pe umere ridicată.

De bunul stăpân Iisus

Mergând la Golgota-n sus

Acolo Iisus voind

Pe cruce a se sui.

Unde prin mâini, prin picioare

Cu cuie pătrunzătoare

A fost Sfântul Trup pătruns

Al preadulcelui Iisus.

Pentru aceia şi mie

Dă-mi scârbă şi bucurie

Scârbă că sunt păcătos

Şi nevrednic de Hristos.

Bucurie că Sfânt

Creştinilor pe pământ

Deci de Cruce mângâiere

O, Cruce a mea putere.

Dă-mi dar ca să biruiesc

Tot sfatul cel diavolesc.

Dă-mi o inimă curată,

Dă-mi o minte luminată.

Şi aşa prin darul tău

Să mă-nvrednicesc şi eu.

Vrednic a te lăuda,

Vrednic a te săruta.

Cântându-ţi cântare dulce,

Slavă ţie, Sfântă Cruce!

Cântându-ţi cântare dulce,

Slavă ţie, Sfântă Cruce!

~ de nihilsineDeo pe Septembrie 14, 2009.

Lasă un răspuns

 
